ДОСЛІДЖЕННЯ КОМП’ЮТЕРИЗОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ОСНОВ НАВЧАННЯ ТА СИСТЕМ ОСВІТИ

Віктор Єгорович Ходаков, Андрій Євгенович Соколов, Галина Вікторівна Веселовська

Анотація


Мета статті полягає в удосконаленні методологічного апарату комп'ютеризованих інформаційних технологій навчання для оптимізації систем освіти в умовах глобалізації на основі виявлення і формалізації нових зв'язків технологічних компонентів інформаційних процесів навчання з елементами теорій інформації та управління інформаційними системами. Методи дослідження.  Основою досліджень є теорії інформації, інформаційних систем та процесів, управління, оптимізації. Основні результати дослідження.  Виявлено специфіку глобалізації систем освіти на базі комп'ютеризованих інформаційних технологій навчання, адаптації теорії інформації до взаємодії і управління в інформаційних системах навчання.  В даному контексті, отримані: норма над простором подій як функціональна залежність від інформації для оцінки причинно-наслідкових зв'язків, що виробляє диференціальне рівняння, аналітичний вираз для оцінки інформації;  концепція нормованого метричного інформаційного простору;  види інформаційних процесів систем навчання;  функції визначення ентропії на основі математичних очікувань норм і метрик для оцінок процесів передачі інформації;  оператор обробки інформації;  безлічі інформаційних об'єктів;  схема дії інформаційної системи навчання як управління з оптимизационной зворотним зв'язком для мінімізації помилок інформаційного сприйняття;  процедури прийняття рішень про відповідність моделей сприйняття інформаційних потоків, аналізу структур інформаційних об'єктів;  концепція інформаційної суті процесів навчання з адаптацією до вимог і обмежень;  формалізовані описи інформаційного сприйняття в навчанні;  алгоритми сприйняття і просування інформаційних потоків;  опрацювання оптимізаційної задачі управління інформаційними системами навчання;  концепція вдосконалення сучасних інформаційних середовищ навчання із застосуванням теорій інформації, інформаційних систем.  Наукова новизна.  Розроблено нові концепції, алгоритми і моделі, що дозволили формалізувати виявлені взаємозв'язку складових компонентів інформаційних процесів навчання з елементами теорій інформації та оптимізаційного управління інформаційними системами, досягаючи вдосконалення комп'ютеризованих інформаційних технологій навчання з урахуванням глобалізації систем освіти. Практична значимість. Впровадження отриманих теоретичних напрацювань щодо вдосконалення управління в інформаційних системах навчання на основі комп'ютеризованих інформаційних технологій в практику систем освіти в умовах глобалізації дозволяє істотно підвищувати ефективність інформаційних процесів навчання.

Ключові слова


інформаційна технологія; комп'ютер; мережа; система; процес; навчання; освіта

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Valero, A., & Van Reenen, J. (2016) The economic impact of universities. Evidence from across the globe (No. w22501). USA: National Bureau of Economic Research.

Glewwe, P., & Muralidharan, K. (2016) Improving Education Outcomes in Developing Countries: Evidence, Knowledge Gaps, and Policy Implications. Handbook of the Economics of Education. Volume 5.

Hodakov, V. E., & Sokolova, N. A. (2016) Prirodno-klimaticheskie faktoryi i razvitie sotsialno-ekonomicheskih sistem. Herson: Izdatelstvo HGMA.

Jesus, C. C., Samir, K. C., & Petra, S. (2013) Age-Specific Education Inequality, Education Mobility, and Income Growth WWW for Europe working paper. Working Paper № 6. Retrieved from http://www.foreurope.eu/fileadmin/documents/pdf/Workingpapers/WWWforEurope_WPS _no006_MS15.pdf (data zvernennya 29.10.18).

(2006) School Resources. Handbook of the Economics of Education. Volume 2.

Hodakov, V. E. (2006) Vyisshee obrazovanie: vzglyad so storonyi i iznutri. Herson: Izdatelstvo HNTU.

(2002) Otsenka vyigod dlya obschestva ot sistemyi vyisshego obrazovaniya. Ekonomika obrazovaniya, 2002. 3, 66.

Pritchett, L. (2001) Where has all the education gone ? The world bank economic review. 15(3), 367-391.

Browne, A. W., & Barrett, H. R. (1991) Female Education in Sub‐Saharan Africa: the key to development ? Comparative Education. 27(3). 275-285. doi: 10.1080/0305006910270303.

Seymour D. (1980) Estimation, Book A and B. Palo Alto, California: Dale Seymour Publications.

Beck, U. (German sociologist). Globalization of modern education. Retrieved from https://www.assignmentexpert.com/blog/education-tips/ (data zvernennya 29.10.18).

Zima, N. A. Globalizatsiya obrazovaniya kak fenomen innovatsionnoy kulturyi. Retrieved from https://superinf.ru/view_helpstud.php?id=3676 (data zvernennya 29.10.18).

Ukrainskaya sistema obrazovaniya. Retrieved from https://edunews.ru/education-abroad (data zvernennya 29.10.18).

Afanasev, Yu. M., Stroganov, A. S., & Shehovtsov, S. G. (1999) Ob universalnom znanii i novoy obrazovatelnoy srede. Moskva: RGTU.

Boulton-Lewis, G. M. (1998) A teaching method for active learning in scientific graduate education. European Journal of Engineering Education.30(1), 105-119.

Rastrigin, L. A., & Erenshteyn, M. H. (1988) Adaptivnoe obuchenie s modelyu obuchaemogo. Riga: Zinatne.

Hammoudi, S., Smialek, M., Camp, O., & Filipe, J. (Ed.) (2018) Enterprise information systems: proceedings of the 20-th International conference ICEIS 2018 (Funchal, Madeira, Portugal, 21-24 March 2018). Madeira, Portugal: SciTePress, Science Technology Publications, Lda. Volume 1.

Tabunschik, G. V., Kudermetov, R. K., & Pritula, A. V. (2011) Proektuvannya, modelyuvannya ta analIz InformatsIynih sistem: navch. posIb. ZaporIzhzhya: ZNTU.

Informatsiyni potoki ta yih klasifikatsiya. Retrieved from URL: http:// pidruchniki.com/68003/logistika/ informatsiyni_potoki_klasifikatsiya (data zvernennya 29.10.18).

Devyanin, P. N. (2005) Modeli bezopasnosti informatsionnyih potokov. Modeli bezopasnosti informatsionnyih sistem: ucheb. posob. dlya studentov vyisshih uchebnyih zavedeniy. Moskva: Akademiya. 55-66.

Verevchenko, A. P., Gorchakov, V. V., & etc. (2002) Informatsionnyie resursyi dlya prinyatiya resheniy: ucheb. posob. Moskva: Akademicheskiy proekt; Ekaterinburg: Delovaya kniga.

Sanou, B (International Telecommunication Union) (Ed.) (2018) Measuring the information society report 2018. Geneva, Switzerland: ITU Publications. Volume 1.

Rocha, A., Adeli, H., Reis, L. P., & Costanzo S. (Ed.) (2018) Trends and advances in information systems and technologies: proceedings of the 2018 World conference on information systems and technologies WorldCIST`18 (Naples, Italy, 27-29 March 2018). Naples, Italy: Springers International Publishing. Volume 3 (347).

Antonenko, V. M., Mamchenko, S. D., & Rohushyna, Yu. V. (2016) Suchasni informatsiini systemy i tekhnolohii: upravlinnia znanniamy: navch. posib. Irpin: Natsionalnyi universytet DPS Ukrainy.

Nagamalai, D., & Meghanathan, N. (Eds.) (2017) Computer Science and Information Technology: proceedings of the Forth International conference CoSIT-2017 (Geneva, Switzerland, 25-26 March 2017). Geneva, Switzerland: AIRCC Publishing Corporation.

Information and technology management department, Inernetional labour office (Eds.) (2017) Information technology strategy 2018-21: annual report of progress planned GB.331-PFA-5-2018. Geneva, Switzerland: INFOTEC, ILO.

Saidani, N. (2016) Towards a better comprehension of adaptation to information and communication technologies: a multi-level approach: PhD dissertation. Georgia State University, USA.

Joshi, A., Meza, J., Costa, S., & et. al. (2013) The role of information and communication technology in community outreach, academic and research collaboration, and education and support services (IT-CARES). Perspective in helth information management (online research journal). 10 (Fall).

Zorn, A., Haywood, J., Glachant, J. (Eds.) (2018) Higher education in the digital age. Moving academia online. Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA: Edward Edgar Elgar Publishing.

Xing W., & Fei, G.(2018) Exploring the relationship between online discourse and commitment in Twitter professional learning communities. Computers & Education. 126, 388-398.

Buinytska, O. P. (2017) Informatsiini tekhnolohii ta tekhnichni zasoby navchannia. K.: Tsentr navchalnoi literatury.

Willcox, K. E., Sarma, S., & Lippel, P. H. (2016) Online education: a catalyst for higher education reforms. Massachusetts Institute of Technology online education policy initiative Final Report. Cambridge: MIT.

Kureychik, V. V., & Bova, V. V. (2014) Modelirovanie protsessa predstavleniya znaniy v intellektualnyih obuchayuschih sistemah na osnove kompetentnostnogo podhoda. Otkryitoe obrazovanie. 3, 42-48.

Trembach, V. M. (2013) Sistemyi upravleniya bazami evolyutsioniruyuschih znaniy dlya resheniya zadach nepreryivnogo obrazovaniya. M.: MESI.

Kureychik, V. V., Bova, V. V., Nuzhnov, E. V., & Rodzin, S. I. (2010) Integrirovannaya instrumentalnaya sreda podderzhki innovatsionnyih obrazovatelnyih protsessov. Otkryitoe obrazovanie. 4, 101-111.

Mazurok, T. L. (2010) Sinergeticheskaya model individualizirovannogo upravleniya obucheniem. Matematicheskie mashinyi i sistemyi. 3, 124-134.

Lisitsyina, L. S. (2009) Metodologiya proektirovaniya modulnyih kompetentnostno-orientirovannyih obrazovatelnyih programm: metod. posob. Sankt-Peterburg: SPbGU ITMO.

Hodakov, B.E., Mihaylov, K.M., & Rayko, G.A. (2008) Ob avtomatizirovannoy sisteme upravleniya obrazovatelnoy sredoy regiona. Vestnik HNTU. 1 (30), 442-449.

Batischev, V., Kotova, S. P., & Skobelev, P. O. (2008) Multiagentnyiy podhod dlya razvitiya sistemyi distantsionnogo obucheniya "Difraktsiya" v seti Internet. IOL-2008: tezisyi dokladov konferentsii (Sankt-Peterburg, 2008 g.). Sankt-Peterburg.

Reys, R. E., Trafton, P. R., Reys, B. J., & Zawojewski, J. (1984) Developing Computational Estimation. Materials for the Middle Grades, Final Report. Washington, D.C.: National Science Foundation (ERIC Document Reproduction Service No. ED 242 525).

Khodakov, V. Ye., Sokolov, A. Ye., & Veselovskaya, G. V. (2018) Models of training procedures. Radio Electronics, Computer Science, Control. 4(47), 51-60. doi: 10.15588/1607-3274-2018-4-5.

Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Nolen-Hoeksema, S. (2000) Hilgard's Introduction to Psychology. History, Theory, Research, and Applications. 13th edition.

Kohonen, T. (1984) Self-organization and associative memory. Series in Information Sciences. Volume 8. Berlin: Springer verlag.

Pedagogicheskaya entsiklopediya. T. 3. (1966). 286.

Psihologiya i pedagogika. Retrieved from http://www.grandars.ru (data zvernennya 29.10.18).

Osgood, C. (1953) Method and theory in experimental psychology. New York: Oxford University Press.

Yang, X. (2018) Optimization techniques and applications with examples. USA, UK: WILEY.

Stecca, G. (2017) Operations research applications. Rome, Italy: AIRO (Associazone Italiana di Ricerca Operativa).

Solomon, J. (2015) Numerical algorithms: methods for computer vision, machine learning, and graphics: textbook. USA: CRC Press (AK Peters, Ltd.).

Esipov, B. A. (2007) Metodyi optimizatsii i issledovaniya operatsiy. Konspekt lektsiy: ucheb. posob. Samara: Izdatelstvo Samarskogo aerokosmicheskogo universiteta.

Chernorutskiy, I. G. (2004) Metodyi optimizatsii v teorii upravleniya: ucheb. posob. Sankt-Peterburg: Piter.

Krasovskiy, A. A. (1987) Spravochnik po teorii avtomaticheskogo upravleniya / pod red. A. A. Krasovskogo. – Moskva: Nauka, Glavnaya redaktsiya fiziko-matematicheskoy literaturyi.

Kolmogorov, A. N. (1987) Teoriya informatsii i teoriya algoritmov. Moskva: Nauka.

Kolmogorov, A. N. (1977) Osnovnyie ponyatiya teorii veroyatnostey. Moskva: Mir. (Seriya «Teoriya veroyatnostey i matematicheskaya statistika»).




DOI: https://doi.org/10.35546/піт.v0i24.268

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.