УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ КУЛЬТУРІ ПІДПРИЄМСТВА

Ірина Павлівна Миколайчук

Анотація


Уміння управляти організаційними змінами з метою підвищення ефективності розвитку та виживання на ринку є необхідною умовою сьогодення, що залежить від вміння керівників своєчасно передбачити зміни та адаптувати під них свою діяльність. Аналіз публікацій показав, що проблематика пошуку раціональних підходів до управління змінами в організаційній культурі підприємств залишається актуальною. Мета статті - обґрунтування концептуальних підходів до формування процесу управління змінами на підприємстві на засадах аналізу його системних елементів, та, його діалектичного взаємозв’язку з організаційною культурою підприємств в умовах змінного та нестабільного середовища функціонування. Виявлено, що основною рухомою силою змін є стратегія організації, орієнтована на навчання, що є найбільш ґрунтовним та сучасним з огляду на сучасні тенденції розвитку інтелектуального капіталу як основної складової будь-яких рішень, що приймаються на підприємстві. У зв’язку із цим розглянуто визначення поняття «організаційна культура». Показано взаємозв’язок організаційної культури зі складовими циклу організаційних змін. Доведено, що організаційна культура суттєво впливає на результати діяльності й ефективність організації в цілому. Розглянуто питання пов’язані: зі структурою організаційної культури, її взаємозв’язком зі стилем та методами управлінської діяльності, з вітчизняною специфікою функціонування та ефективністю засобів впливу керівників на зміни в організаційній культурі. Доведено, що значна кількість організацій в умовах перманентних змін періодично вносять зміни до організаційної культури, змінюючи ціннісні орієнтири, поведінкові аспекти та професійні якості персоналу завдяки оптимізації функцій окремих підрозділів та перетворення змін в безперервний процес організаційного розвитку.


Повний текст:

PDF 161-167

Посилання


Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Підручник / З. Є. Шершньова. – 2-ге вид., перероб. І доп. – К.: КНЕУ, 2004. – 699 с.

Лобза А.В. Організаційна культура як елемент успіху компанії / А. В. Лобза, Д. Карпук // Економіка в умовах глобалізації : проблеми, тенденції, перспективи : 1-ша міжнародна наук.- практ. інтернет-конференція, 25 лютого – 1 березня 2013 р., Дніпропетровськ-Жешув : зб. матеріалів. – 2013. – С. 136-141.

Грішнова О.А., Науменко А.В. Корпоративна культура як ресурс забезпечення стратегічної стійкості підприємства // Экономика и управление. – 2010. – №2. – С.33–38.

Камерон К. С. Диагностика и изменение организационной культуры / К. С. Камерон, Р. Э. Куинн // пер. с англ.– СПб. : Питер, 2001. – 311 с.

Зубенко В. В. Організаційно-економічний механізм формування інноваційної культури підприємства. автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами»; / Володимир Володимирович Зубенко; [наук. керівник О.В.Мартякова]; Інститут економіки промисловості НАН України. – Донецьк, 2011. – 21 с.

Смолінська Н. В. Формування та зміна організаційної культури підприємства / Н. В. Смолінська // Вісн. Нац. ун-ту «Львів. політехніка». – 2011. – №698. – С.290-295.

Бєсєдіна Г.Є., Волошин Ю.Ю. Проблеми управління розвитком організаційної культури сучасного підприємства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/nppdaa/5.1/34.pdf

Погорєлов М.І. Організаційна культура як фактор розвитку інноваційного потеціалу підприємства [Текст] / Погорєлов М.І., Дубчак Т.В. // Сборник научных трудов «Вестник НТУ «ХПИ»: Технічний прогрес та ефективність виробництва №60. – Вестник НТУ «ХПИ», 2010. – с. 22-26.

DOI:https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2019.4.19


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.