РОЗРОБКА ДИЗАЙНУ ТА ТЕХНОЛОГІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ ВЕРХНІХ ТРИКОТАЖНИХ ВИРОБІВ З ВИКОРИСТАННЯМ СХІДНИХ ОРНАМЕНТІВ ЗА МОТИВАМИ ТЕХНІКИ ІКАТ

Зарема Ульвіївна Абдуллаєва, Світлана Юріївна Боброва, Наталія Миколаївна Литвиненко

Анотація


У статті представлено результати розробки ескізного проекту колекції трикотажних жіночих кардиганів зі стилізованим етнічним орнаментом за мотивами східної техніки ікат, яка глибоко відображає орнаментальне багатство народного мистецтва. Проаналізовано використання етнічних мотивів, у тому числі і візерунків ікат у текстильних предметах інтер’єру та колекціях світових дизайнерів, модні тенденції кольорів з метою вибору актуального кольору для колекції верхньо-трикотажних виробів. Першоджерелом для дизайн-проектування колекції жіночого одягу обрано східноазіатську тканину ікат з характерним колоритним візерунком.

Виготовлено у матеріалі трикотажний кардиган для повсякденного носіння. Колекція даних кардиганів розроблена для жінок середньої і старшої вікових груп. Вироби призначені для осінньо-зимового періоду, так як мають високі теплозахисні властивості за рахунок обраної сировини та переплетення. Обрано спосіб виготовлення виробів та техніку нанесення стилізованого візерунку, що імітує техніку ікат. Трикотажні полотна вироблено на двофонтурному плосков’язальному обладнанні ПВРК 8 класу з напіввовняної пряжі. Орнамент на виріб нанесено у вигляді об’ємної аплікації різними за кольорами шнурками. У якості основного переплетення трикотажу обрано комбіноване переплетення на базі ластику 1+1 і гладі, гладкість і стабільність якого  створило чудову основу для нанесення орнаменту. Основним кольором колекції обрано сіро-коричневий колір з ніжним, бузковим підтоном «taupe» у відтінку Warm.

У результаті спрощення первинного орнаменту за допомогою автоматизованих засобів проектування одержано мінімалістичний графічний візерунок, який зберігає концепцію та характерні риси ікату. Візерунок стилізовано у форму, що імітує ткацький орнамент за мотивами східноазіатського орнаменту у вигляді ромба с характерними переходами кольорів.

Ключові слова: трикотажний кардиган, техніка ікат, комбіноване переплетення, східний орнамент, вишивка по текстилю. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Икат в интерьере: часть 2 – креативное отношение к тренду [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.design-remont.info/ikat-trend-design-ideas-part2/.

Соболева Е.С. Возрождение текстильных ремесел в Восточном Тиморе / Е.С. Соболева // Материалы полевых исследований МАЭ РАН. СПб.: МАЭ РАН, 2011а. Вып. 11. С. 187–202.

Малинская А.Н. Разработка коллекций моделей: теория и практика / А.Н. Малинская, С.Р. Смирнова – Иваново: ИГТО. – 2008. – 276с.

Инна Осиновская. Современная мода взялась за старое [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://kp.vedomosti.ru/deluxe/article/2018/09/26/782055-svoimi-rukami.

Al-Rawashdressmaker – выставка "Весна" (Казань) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.modnaya.ru/news/mr/part-8/7189.htm.

Єременко І.І. Джерело натхнення в дизайні одягу: аспекти вивчення і використання в творчому процесі / І.І. Єременко // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. – 2007. – №9. – С. 41– 48.

Кюнеровский сборник: Материалы Восточноазиатских и Юго-Восточноазиатских исследований. Вып. 7. Этнография, фольклор, искусство, история, археология, музееведение. 2011–2012. – СПб.: МАЭ РАН, 2013. – 298 с.

Panton. Fashion color trend report [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.pantone.com/fashion-color-trend-report-london-autumn-winter-2018.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.