МОДЕЛЬ ОПТИМІЗАЦІЇ ЧАСУ ПЕРЕБУВАННЯ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ НА ЗУПИНКАХ

В’ячеслав Петрович Славич, Денис Олексійович Гірік

Анотація


Постійне зростання інтенсивності руху ставить все більш високі вимоги до створених  дорожніх систем та від їх досконалості залежить успішне функціонування всього міста як середовища життєдіяльності та його населення. У цій роботі запропоновано використання моделі оптимізації руху міського транспорту у місті за допомогою математичної моделі з подальшим корегуванням часу простою автобусів на зупинках. Метою роботи є створення моделі визначення часових параметрів перебування громадського транспорту загального користування на зупинках так, щоб мінімізувати часові параметри перебування автобусів на регульованих перехрестях при очікувані на заборонений сигнал світлофорів. Досягти ефективного використання часу міського транспорту можливо не тільки за допомогою корегування роботи світлофорних сигналів, а шляхом розрахунку потрібного часу простою автобусів на зупинках. Під час побудови моделі були використані наступні величини: час перебування громадського транспорту, кількість зупинок на заданому маршруті, загальна кількість світлофорів на маршруті, віддаленість від світлофорів до зупинки та навпаки, загальний час роботи усіх світлофорів, фактичний час знаходження транспорту на зупинці, час під’їзду автобусу до одного з перехресть, час роботи дозволених та недозволених фаз світлофору. На підставі створеної моделі з її подальшим використанням можна побачити ефективність роботи цієї схеми. За допомогою моделі можна корегувати час перебування автобусів на маршруті, що забезпечую найвищу рентабельність використання транспорту. Запропонована модель дозволяє встановлювати такий ефективний ритм руху автобусів, при якому мінімізується тривалість «старт-стоп» рухів, що сприяє економії витрат при перевезеннях, підвищує комфорт проїзду пасажирів та зменшує шкідливий вплив транспорту на навколишнє середовище під час простою на заборонений сигнал світлофора. Дану модель можна використовувати для випадків з двома та більше регульованими ділянками  на маршруті громадського транспорту.

 

 

Ключові слова: громадський транспорт, зупинка, регульоване перехрестя.


Повний текст:

PDF

Посилання


Vdovychenko V. Method of traffic optimization of urban passenger transport at transfer nodes / V. Vdovychenko, O. Driuk, G. Samchuk // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2017. – 3/3 (87). – P. 47-53.

Горбачов П.Ф. Дослідження часу очікування пасажирів на зупиночних пунктах міського пасажирського транспорту / П.Ф. Горбачов, В.М. Чижик // Автомобільний транспорт. – 2012. - №30 – С. 67-71

Давідіч Н.В. Управління якістю в проектах міського транспорту пасажирського транспорту / І.В. Чумаченко, Н.В. Давідіч // Моделювання процесів в економіці та управлінні проектами з використанням нових інформаційних технологій : монографія / за заг. ред. В.О. Тымофєєва, І.В. Чумаченко. – Харків ; ХНУРЕ, 2015. – С. 173-180

Иванов И.Е. Распределение транспортных средств на городских пассажирских маршрутах / И.Е. Иванов, Р.Б. Рогальский // Совершенствование организации дорожного движения и перевозок пассажиров и грузов : СБ. науч. трудов. – Минск, 2015. – С. 87-93.

Пронин С.В. Информационно-логическая модель мониторинга маршрутов городского пассажирского транспорта / О.П. Алексеев, С.В. Пронин // - Весник: Сб. науч. тр. – Х., 2007. – Вып. 37. – С. 101 – 103.

Самчук Г.О. Сучасні тенденції забезпечення сталого розвитку транспортних систем / Г.О. Самчук // Міжнародні транспортні коридори та корпоративна логістика; одинадцята наук.-практ. міжнар. конф., 11-13 черв. 2015 р. : тези доп. – Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2015. – Вип. 50. – С. 63.

Славич. В.П. Модель оптимізації руху міського транспорту загального користування / В.П. Славич // Проблеми інформаційних технологій. – 2013. - №01(013). – С. 118 – 121

Чернобаев Н.С. Алгоритм определения оптимальных параметров координированного управления транспортными потоками / Н.С. Чернобаев, Л.С. Абрамова, И.С. Бугаев // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. – 2004. - №25. – С. 114/118.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.