МОДЕРНІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ В ГАЛУЗІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Вікторія Дмитрівна Філіппова

Анотація


У даній роботі запропоновано авторське бачення процесу модернізації державної політики в галузі педагогічної освіти України в умовах глобалізації. Доведено, що державна політика має бути спрямована на інноваційний розвиток галузі педагогічної освіти, побудований на основі створених інноваційних прогнозів; інноваційних стратегій; інноваційних програм та інноваційних проектів. Це передбачає використання: стратегії «нарощування»; стратегії «запозичення» та стратегії «перенесення». Разом з цим, інноваційний розвиток галузі педагогічної освіти неможливий без функціонування взаємопов’язаних механізмів: механізмів мережевої взаємодії освітніх організацій різного рівня і профілю, механізмів стимулювання інноваційної активності науково-педагогічних працівників, механізмів активізації науково-дослідної та практичної діяльності педагогів і слухачів. Іншим напрямом модернізації державної політики в галузі педагогічної освіти вбачається формування нового педагога, здатного працювати на вимогу глобального суспільства, упровадження принципу неперервності професійного зростання педагога за індивідуальною освітньою траєкторією, створення сприятливих умов для опанування позиції суб’єкта професійного вдосконалення, засвоєння нових ролей і функцій при використанні коуч-програм науково-методичного супроводу зазначеного процесу. При цьому доцільним також вважається формування державної інтелектуальної мережі розвитку педагогічних кадрів та утворення системи підтримки фабрик думок, які мають бути задіяними в процесі формування та реалізації державної політики в галузі педагогічної освіти. У результаті дослідження визначено чотири напрями реформ, що, на думку автора, позитивно впливатимуть на розвиток галузі педагогічної освіти.

Ключові слова: педагогічна освіта, державна політика, модернізація

Повний текст:

157-164 PDF

Посилання


Шмалєй С. Проблеми вищої освіти в умовах глобалізації. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. № 8 (92). С. 337–347. doi : 10.24139/2312-5993/2019.08.

Бабко Т.М. Психолого-педагогічні проблеми управління профільною школою в умовах мережевої взаємодії. Наукова скарбниця освіти Донеччини, 2013. № 1. С. 89-93.

Мельник О.Л. Інтеграційні процеси і формування науково-освітнього простору (на прикладі науково-освітніх мереж. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». URL: http://novyn.kpi.ua/2009-2/18_Melnik.pdf.

Шилова О. Н. Вызовы времени и проблема сетевого взаимодействия в сфере образования. Человек и образование, 2013. № 4 (37). URL: http://cyberleninka.ru/article/vyzovy-vremeni-i-problema-setevogo-vzaimodeystviya-v-sfere-obrazovaniya/pdf.

Філіппова В.Д. Механізми реалізації державної політики в галузі педагогічної освіти: мережева взаємодія. Державне управління в Україні: історія державотворення, виклики та перспективи: матеріали V Міжнар. наук. конф. аспірантів та докторантів з державного управління, 15 трав. 2014 р. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2014. С.166-170.

Освіта на основі життєвих навичок: Адвокаційний модуль для керівних кадрів. URL: http://dlse.multycourse.com.ua/ua/page/15/50#3.

Сидоренко В.В. Педагогічний коучинг як інноваційна технологія науково-методичного супроводу професійно-особистісного розвитку вчителя в системі післядипломної освіти Наукова скарбниця освіти Донеччини, 2014. № 3 (14). С. 13-19.

Філіппова В.Д., Ковальська Н.М. Коучинг як інструмент підвищення кваліфікації фахівців в галузі освіти. Творча майстерня викладача вишу: Зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. (м.Херсон, 3-4 жовтня 2019 р.) / за заг. ред. С.В.Копилової. Херсон: ФОП Вишемирський В.С., 2019. С.94-96.

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.3.20


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.