МОДЕЛЬ ЗАДАЧІ ОПТИМАЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ ПАСАЖИРСЬКОГО ФЛОТУ ЗА МАРШРУТАМИ
Анотація
В роботі сформульовано економіко-математичну модель задачі, яка дозволяє розподілити групи суден по вже існуючим і новим лінійним та рейсовими маршрутами, за умови досягнення максимального прибутку. Для формулювання завдання були визначені показники, які відображають ефективність функціонування флоту. Фінансовий результат відображає прагнення судновласника в отриманні максимального прибутку, провізна здатність флоту відображає рівень технічної експлуатації флоту. Обмеження враховують, що провізна здатність груп пасажирського флоту дорівнює обсягу пасажиропотоку на вже існуючих маршрутах і не більше, ніж пасажиропотік на нових маршрутах. Вартість оренди судів не більше, ніж резерв фонду розвитку судновласника. Кількість використовуваних судів різних груп не повинна перевищувати заданої кількості. В результаті рішення задачі були визначені варіанти використання провізної здатності пасажирського флоту (повністю, частково, не використовується) при освоєнні заданих пасажиропотоків на розглянутих маршрутах. Отримані варіанти стали основою в прийняті рішень щодо ефективності функціонування власного пасажирського флоту в порівнянні із пасажирським флотом конкурентів, необхідності модернізувати власний пасажирський флот, можливості залучити флот на орендних умовах. Вдосконалено економіко-математичну модель оптимального розподілу суден по варіантам маршрутів. На відмінно від інших, запропонована модель оптимізує роботу груп суден – власного, що можна орендувати та конкурентів на вже існуючих та нових маршрутах. Аналіз результатів вирішення задачі дозволяє зробити висновок щодо ефективності функціонування власного флоту и можливості прийняття рішення щодо залучення суден на орендних умовах. Судновласник може приймати рішення щодо напрямків подальшого розвитку компанії залежно від результатів проведення оцінки функціонування пасажирського флоту.
Ключові слова: пасажирський флот, провізна здатність, економіко-математична модель, пасажиромісткість.
Повний текст:
11-18 PDFПосилання
Berrio, L.(2019). Strategic modelling of passenger transport in waterways: the case of the Magdalena River. / L. Berrio, V. Cantillo, J. Arellana.// Transport. – 2019. - №34(2). – P. 215-224. DOI: https://doi.org/10.3846/transport.2019.8943
Qian B.-Yi. Revenue Management for Dedicated Passenger Line Based on Passenger Preference Order./ B.-Yi Qian, B. Shuai // Information Technology Journal. – 2014. - №13. - P. 2152-2158. DOI: https://doi.org/10.3923/itj.2014.2152.2158
Воевудский, Е. Н. Экономико-математические методы и модели в управлении морским транспортом [Текст] / Е. Н. Воевудский, Н. А. Коневцева, Г. С. Махуренко, И. П. Тарасова; под ред. Е. Н. Воевудского. — М.: Транспорт, 1988. — 384 с
Михалевич, В.С. Экономико-математическое моделирование деятельности флота и портов [Текст] / В.С. Михалевич, А.А. Бакаев, В.С. Петухов и др. - М.: Транспорт, 1986. – 287 с.
Шварцман, А.П. Математические методы управления и планирования на морском транспорте [Текст] / А.П. Шварцман, Э.П. Громовой // Изд-во «Транспорт», 1970, стр. 1-384 с.
Арсланов, М.А. Математическая модель организации перевозок пассажиров в остановочно-пересадочных пунктах при многократном изменении пассажиропотоков. / М.А. Арсланов, Ш.М Минатуллаев., А.А. Филиппов // Научный рецензируемый журнал "Вестник СибАДИ". – 2018. - №15(3). – С. 362-371. DOI: https://doi.org/10.26518/2071-7296-2018-3-362-371
Сандулов, С.Г. Организация перевозок пассажиров речным транспортом в районах с ограниченными транспортными связями [Текст]: Автореферат дисс. … канд. техн. наук : 05.22.19 :Новосибирск: Изд-во ФГОУ ВПО «НГАВТ», 2010. – 18 с.
Шибаев, А. Г. Моделирование загрузки судна при линейной форме судоходства [Текст]: сб. научн. тр. / А. Г. Шибаев // Оптимизация производственных процессов. – 2001. – Вып. 4. – С. 181–184.
Kirillova, Ye., Development of an economic and mathematical model of loading a freight and passenger ferry / Ye. Kirillova, Ye. Meleshenko // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2016. - vol. 3/4(81). - P. 28-37. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71215
Qiu, B. An Optimization Model and Heuristic Algorithm for the Ro-Ro Ship Loading [Text] / B. Qiu, Y. Jin, L. Lv, Z. Jin // ICLEM. – 2010. – P. 2827–2835. DOI: https://doi.org/10.1061/41139(387)396
Вишневская, О. Д. Модель распределения бюджета времени судов по долгосрочным фрахтовым контрактам в условиях интервальной 13 неопределенности параметров транспортного процесса / О. Д. Вишневская // Вісник ОНМУ : зб. наук. пр. – 2017. – Вип. 4 (53). – С. 184-193.
Вишневский, Д. О. Моделирование оптимальной структуры флота и перспективных направлений его работы. / О.Д. Вишневский // Технологический аудит и резервы производства. – 2015. №1 (3). – С. 4-8. DOI: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.37095
Нюркина, Э. Е., Экономико-математическое моделирование работы транспортных систем на примере речного флота / Э. Е. Нюркина, О. С. Нюркин //XIII Прохоровские чтения" Водный транспорт: проблемы возрождения". – 2018. – С. 144-149.
Чайковский, І.В. Застосування оптимізаційних методів в контролі та аналізі роботи флоту / І.В. Чайковский // Транспортні системи та технології перевезень. – 2019. – № 17. - С. 76. – Режим доступу : DOI : 10.15802/tstt2019/178219
Матвієнко, М.В. Основи економіки морського транспорту. / М.В. Матвієнко, Ю.О. Наврозова, В.В. Щербіна. // Навч. Посібн. – Одеса. – 2009.ОНМУ, 560 с.
Савин, Н.И. Планирование морских пассажирских перевозок. / Н.И. Савин. / Москва: Морской транспорт. – 1962. – С. 203
Бакаев В.Г.. Эксплуатация морского флота. / В.Г. Бакаев // Москва: Транспорт. – 1965. – С. 560.
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.3.1
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.