РОЗВИТОК SMART-ТУРИЗМУ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА

Олена Євгенівна Воскресенська, Ірина Сергіївна Зінов’єва

Анотація


 

У даній статті галузева концепція SMART-туризму розглядається як складова частина загальної концепції SMART. Важлива увага приділяється визначенню та уточненню категорійного апарату сфери SMART-туризму: SMART-туристська компанія / фірма; SMART турист; SMART процес; SMART-туризм. Досліджено елементи та учасники SMART-туризму; сформовано структуру SMART-туризму. Проведено порівняння вітчизняного та зарубіжного досвіду розвитку SMART-туризму.

Ознайомлення з різними поглядами, щодо поняття SMART-туризм. Його можна розглядати з різних сторін і на різних рівнях, тому розроблено кілька видів смислового наповнення дефініції SMART-туризму за: життєвим циклом подорожі, інструментами, технологіями, управлінням / SMART-management, галузями.

Компонент інтелектуального досвіду спеціально фокусується на туристському досвіді і його поліпшенні за допомогою персоналізації, контекстно-залежного моніторингу в реальному часі. Виходячи з цього, досліджено визначення концепції SMART-туризму.

Досліджено концепцію Інтернет речей та її важливість у туризмі як цифрової SMART-системи обслуговування споживчих послуг. Ознайомлено детальніше зі SMART-дестинацією на прикладі іспанської організації із розвитку туризму Segittur, що створила 5-й технічний підкомітет під назвою «SMART-дестинації» (Smart Destinations). Досліджено впровадження SMART-дестинації в Києві разом із підтримкою оператора мобільного зв'язку Vodafone в рамках концепції «КИЇВ SMART CITY 2020». Розроблено порівняльний аналіз іспанської «Smart Destinations» та української «КИЇВ SMART CITY 2020» за чотирма напрямками: інновації, технології, сталий розвиток та доступність. Досліджено майбутні плани України, щодо впровадження концепцій «SMART» у всіх містах..

Ключові слова: smart, SMART-туризм, SMART турист, SMART процес, SMART-дестинація, SMART-місто, «розумний» туризм, інновації, технології, інфраструктура, концепція SMART, туризм, туристичні послуги, туристичний продукт.


Повний текст:

223-231 PDF

Посилання


Барибіна Я.О. Комунікаційна взаємодія в системі ринку туристичних послуг / Я.О. Барибіна // Інформація, комунікація та управління знаннями в глобалізованому світі: матеріали третьої міжнародної наукової конференції, 14–16 травня 2020 р.. – Київ: «Ліра-К». – 2020 . – С. 107-109

Воскресенська О.Є., Садохіна О.І. Ситуаційний підхід до управління туристичними підприємствами / О.Є.Воскресенська, О.І. Садохіна // Науково-практичний журнал «Економічні студії». - №3 (21). - вересень 2018. - С.32-36

Кормягина Н.Н. Smart-туризм как часть Smart-концепции / Н.Н. Кормягина // Научно-практический журнал «Маркетинг и логистика». – №6(14). – 2017. – С. 45-57

Кулеш С. КГГА і Vodafone Україна домовились спільно працювати над впровадженням проектів Smart City в Києві [Електронний ресурс] / С. Кулеш // ITC. – 2019. – Режим доступу: https://itc.ua/

Савіна Г. Г., Яковенко О. В. Управління клієнтською базою туристичного підприємства із застосуванням інтернет-ресурсів: економічний аспект / Г.Г. Савіна, О.В. Яковенко // Науковий

вісник Ужгородського національного університету. - Випуск 25. - частина 2. - 2019. - С. 107-110

Савіна Г.Г., Овчинникова М.О., Савін С.Ю. Методичні підходи до оцінки факторів зовнішнього середовища / Г. Г. Савіна, М. О. Овчинникова, С. Ю. Савін // Вісник Хмельницького національного університету. - 2011. - № 6. - T. 4. - С. 283-289

Туник О. М. Смарт-туризм: система взаємовідносин в дестинації // Міжнародний туристичний бізнес : зб. наук. ст. студ. денної і заочної форми навч. / відп. ред. А. А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2017. С. 329–335

Туник О. М. Smart-туризм: новітні технології та виклики сучасності // Творчий пошук молоді – курс на ефективність : тези доповідей VІ Міжнародної науково-теоретичної конференції молодих учених, аспірантів, студентів, 25 лютого 2015 р. Хмельницький : ХКТЕІ, 2015. С. 401–402

Ящишина І. В. Реалізація концепції смарт-туризму: світовий досвід та вітчизняна практика / І. В. Ящишина / Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, вересень 2019. № 14(42). С. 54–59

Boes K., Buhalis D., Inversini A. Conceptualising Smart Tourism Destination Dimensions // Information and Communication Technologies in Tourism 2015. Proceedings of the International Conference in Lugano. Switzerland : Springer International Publishing, 2015. P. 391–403

Buhalis D., Amaranggana A. Smart Tourism Destinations Enhancing Tourism Experience through Personalisation of Services // Information and Communication Technologies in Tourism 2015. Proceedings of the International Conference in Lugano. Switzerland : Springer International Publishing, 2015. P. 377–390

Gretzel U., Sigala M., Xiang Z., Koo C. Smart tourism: foundations and developments Electron Markets. Available at: https://link.springer.com/ (accessed 30 September 2020)

Hwang, J., Park, H. Y., Hunter, W. C. Constructivism in smart tourism research: Seoul destination image. Asia Pacific Journal of Information Systems 25. Korea: KMIS, 2015, Р.163–178

Segittur. Turismo e innovacion. Available at: http://www.segittur.es/ (accessed 30 September 2020)

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.3.29


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.