ГЛОБАЛІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОГО ІНФОРМАЦІЙНО- ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО БІЗНЕСУ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ ТА СВІТОВУ ПОЛІТИКУ

Ольга Григорівна Морозова

Анотація


У статті розглядаються теоретичні й організаційно-практичні аспекти глобалізації міжнародного інформаційного бізнесу.

Доведено, що нині особливу актуальність набула проблема глобалізації міжнародного інформаційного бізнесу, яка зумовлена швидкоплинними змінами у сфері високих технологій.

Аргументовано, що у контексті глобалізації міжнародного інформаційного бізнесу  посилилась нерівність економічного розвитку, яка загострила міжнародну конкуренцію та перерозподіл сфер політичного і економічного впливу на світових ринках. Важливим аргументом проявів процесів економічної глобалізації є зростання ролі інтелектуальних ресурсів, переорієнтація світових ринків, організація світового ринку інформаційних технологій.

Встановлено, що за сучасних умов глобальний обмін інформаційними продуктами і послугами впливає на світовий попит, координує їх виробництво, стимулює інвестиції в інформаційно-комунікаційну індустрію, створюють нові потужності для співробітництва в різних сферах, запроваджуються нові технології, інтелектуальні, високотехнологічні, які визначають потенціал економіки майбутнього. За експертними прогнозами, міжнародна конкуренція буде змінюватися з огляду на асиметрію зростання доходів в різних секторах світової економіки, в різних країнах, особливо в секторі високих технологій інформаційно-комунікаційних, енергогенеруючих, інтегрованих, біотехнологій. Більшість розвинутих країн і провідних корпорацій на світовому ринку прагнуть захистити власні комерційні інтереси, збільшити вплив на світову економічну кон’юнктуру, що, одного боку, передбачає необхідність кооперації у сфері  світової політики, економіки з та бізнесу, а з іншого – врахування інтересів менш розвинутих країн для подолання нерівності розвитку окремих країн, оскільки така асиметрія взаємно впливає і на економічні можливості провідних економік світу.

Ключові слова: глобалізація, інформаційний бізнес, міжнародні відносини, інтелектуальні ресурси .

Повний текст:

177-183 PDF

Посилання


Ділова активність підприємців у малому бізнесі Хмельницької області / Н. С. Степанюк // Вісн. Технол. ун-ту Поділля. Екон. науки. - Хмельницький, 2000. - N 3, ч. 1 (спец. вип.). - С. 71-73.

Актуальні проблеми міжнародних відносин. Вип. 6, ч. 1 / ред.: Л. В. Губерський; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т міжнар. відносин. - К., 1998. - 172 с.

Європейські комунікації: політичні, економічні, правові, безпекові, дипломатичні, суспільні та культурні аспекти : моногр. / Є. А.Макаренко, М. А. Ожеван, М. М. Рижков. - К. : Центр віл. преси, 2007. - 535 c. - (Інформ. сусп-во, політика, право).

Міжнародний бізнес в контексті національних вимірів [Електронний ресурс] / Н. Г. Шкіль // Економічний форум. - 2014. - № 2. - С. 35-39. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2014_2_8 (дата звернення: 25.06.2020).

Міжнародний інформаційний бізнес: структура, ієрархія ринків, класифікація продуктів і послуг [Електронний ресурс] / Є. Макаренко //Актуальні проблеми міжнародних відносин. - 2012. - Вип. 105(2). - С. 88-96. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmv_2012_105(2)__ (дата звернення: 25.06.2020).

Використання інформаційно-комунікаційних технологій в управлінні бізнесом у нових економічних реаліях (міжнароднийаспект) [Електронний ресурс] / А. М. Готун // Наукові праці МАУП. - 2015. - Вип. 45. - С. 109-112. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npmaup_2015_45_22 (дата звернення: 25.06.2020).

Міжнародний бізнес в умовах глобалізації: теоретичний аспект [Електронний ресурс] / К. О. Макарчук // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Сер. : Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. - 2013. - № 1086, вип. 2. - С. 28-31. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhMv_2013_1086_2_6 (дата звернення: 25.06.2020).

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2020.3.23


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.