ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВ НА ОСНОВІ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ
Анотація
Загрози, що виникають в ринковій або перехідній економіці визначають актуальність вивчення питань забезпечення економічної стійкості підприємств. Першочергове значення у цьому процесі має стратегічний маркетинг. До цього часу не існує єдиної точки зору щодо питань комплексного, системного підходу до забезпечення економічної стійкості підприємства та механізму її забезпечення в змінюваних ринкових умовах. Мета статті – визначити можливості інструментів стратегічного маркетингу для забезпечення економічної стійкості підприємств. В умовах посилення конкуренції на ринку та зростання вимог споживачів до товарів і послуг пропонується розглядати економічну стійкість як характеристику поточного стану та можливостей підприємства, у взаємозв’язку з таким ринковим інструментом, як стратегічний маркетинг. Точне маркетингове прогнозування, правильна цінова й збутова політика, дієві заходи щодо просування продукції - все це ключові елементи забезпечення економічної стійкості підприємства. До зовнішніх чинників, які впливають на економічну стійкість, слід віднести стан світової та вітчизняної економіки, інституційні умови господарства, підприємницький клімат, баланс попиту на галузевому ринку. До внутрішніх чинників слід віднести ефективність реагування підприємства на запити клієнтів, конкурентоспроможність його продукції, сервісні можливості. У кризові періоди система економічної стійкості повинна базуватися не тільки на окремих елементах маркетингу, а в повному обсязі використовувати весь маркетинговий інструментарій для повного контролю ринкової активності, діяти максимально інтенсивно, охоплюючи всі сфери діяльності підприємства.
Повний текст:
PDF 207-213Посилання
Анохин С.Н. Методика моделирования экономической устойчивости промышленных предприятий в современных условиях. – Саратов: Сарат. гос. техн. ун-т, 2000. – 40 с.
Ареф’єва О.В., Городянська Д.М. Економічна стійкість підприємства: сутність, складові та заходи з її забезпечення // Актуальні проблеми економіки: наук. економ. Журнал, 2008. – № 8. – С. 83-90.
Брянцева И.В. Рейтинговая оценка экономической устойчивости строительного предприятия // Экономика строительства, 2002. – №11. – С. 20-27.
Ганус С.М. Маркетинг как инструмент обеспечения экономической безопасности рыночной деятельности // Экономика и управление, 2009. – №2(51). – С.132-137.
Рощин В.И. Экономическая устойчивость предприятий и реализация их экономических интересов: авто-реф. дис. ... канд. экон. наук. Чебоксары, 2000. – 20 с.
Семененко О.В. Узагальнюючі підходи до оцінки економічної стійкості підприємств легкої промисловості // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія Економіка. Випуск 2(4). Частина 2, 2015. – С.102-107.
Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг. – М.: Интел-Синтез, 2000. – 640 с.
DOI: https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2019.4.26
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.