ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ АГРОПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

Алла Василівна Череп, Анастасія Вікторівна Гнідкова

Анотація


У статті досліджено проблемні аспекти формування інформаційної стратегії агропромислових підприємств України, зроблено узагальнену оцінку ефективності використання інформаційної стратегії. Висвітлено основні теоретичні дослідження пов’язані з даним напрямом, результативність їх використання. Визначено, основні інформаційні ресурси, потоки та процеси підприємств та ступінь їх внеску у досягнення стратегічних цілей підприємства. Виявлено проблемні аспекти використання підприємствами різних інформаційних ресурсів і з’ясовано причини, що їх зумовлюють, серед яких: труднощі із забезпеченням якості обробки інформації та її перетворенням у інформаційні продукти і знання; неможливість забезпечення таких базових характеристик отримуваної інформації, як своєчасність, достовірність, релевантність, повнота. Проаналізовано інформаційні недосконалості на факторних і продуктових ринках, що показало високий ступінь невизначеності зовнішнього інформаційного середовища та збільшення інформаційної асиметрії, і викликає недовіру з боку підприємств до зовнішніх джерел інформації. Окреслено ряд сучасних проблем використання моделей інформаційного планування стратегічного управління агропромислових підприємств, які не вдалося подолати протягом тривалого періоду реформування сільськогосподарської галузі. Ці проблеми стають перешкодою використанню агропромислового потенціалу повною мірою. Це призводить до зменшення обсягів продукції, погіршення її якості, зниження конкурентоздатності агропромислових підприємств, зменшення ВВП, а значить – зниження рівня економіки країни. Сучасний інформаційний маркетинг, потребує актуальної та повною інформації про об’єкт дослідження з високим ступенем відповідності, орієнтованих на досягнення стратегічних цілей діяльності підприємства. Враховуючи специфічні особливості, запропоновано систему заходів для покращення складових інформаційної діяльності підприємств. Запропоновано методи підвищення ефективності , які дозволять передбачити максимально можливе й ефективне використання науково-дослідницького потенціалу науково-освітнього центру шляхом залучення всіх його підрозділів. Аграрний сектор України потребує здійснення інформаційних структурних перетворень, досягнення випереджаючих параметрів розвитку продуктивних сил та суспільних відносин та становлення якісно нової структури.

Ключові слова: стратегія, інформація, підприємство, інформаційна стратегія, інформаційний маркетинг, агропромислові підприємства, агропромисловий потенціал. 


Повний текст:

Без заголовку

Посилання


Гребешков О. М. Впровадження інформаційної стратегії на підприємстві: організаційно-економічні засади / О. М. Гребешков // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Економіка підприємства: теорія та практика. / К. : КНЕУ, 2012. / с.73-82. / (0,5 д.а.).

Гребешков О. М. Стратегічне інформаційне планування та інформаційна стратегія підприємства / О. М. Гребешков // Економіка підприємства: теорія та практика: Зб. мат. ІІ Міжнар. наук. - практ. конф. 13-14 березня 2008 р. / К.: КНЕУ, 2008. / с.238-240. / (0,12 д.а.).

Гребешков О. М. Стратегічне інформаційне планування на підприємстві / О. М. Гребешков // Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право): Наук. журнал. / Вип. 1-2. / К.: НАУ, 2008. / с.631-635. / (0,45 д.а.).

Захожай В. Б., Черняєва О. О. Методичний підхід до обґрунтування типу інформаційної стратегії управління витратами промислового підприємства / Економіка та держава: міжн. наук.-пр. журн. / Вип. 10 / К.: Економіка та держава, 2017 / C. 17-21.

Кропивко М. Ф. Стан та проблеми інформатизації аграрного сектора України / Організація управління аграрною економікою: монографія/ М. Ф. Кропивко, В. І. Похіленко / за редакцією М. Ф. Кропивко / К.: ННЦ ІАЕ, 2008 / С. 328-333.

Черняєва О. О. Діагностика ефективності управління витратами підприємства в залежності від рівня його інформаційного забезпечення / О. О. Черняєва // Науковий журнал "Економіка і фінанси". Спецвипуск. / Дніпропетровськ: ПП "Ліра ЛТД", 2016. / С. 19-29.

Омельяненко Т. В. Ракурси інформаційної стратегії підприємства / Т. В. Омельяненко // Вчені записки: зб. наук. праць. / К.: КНЕУ, 2010. / Вип. 12. / С. 124-130.

Андрійчук В. Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу : підручник / В. Г. Андрійчук. / К. : КНЕУ, 2013. / 779 с.

Садєков А. А. Стратегічне управління підприємством. Управління змінами: навч. посіб. / А. А. Садєков, О. Ю. Гусєва. / Донецьк: ДонНУЕТ, 2012. / 414 с.

Міністерство аграрної політики та продовольства України / Стратегія розвитку аграрного сектору економіки України на період до 2020 року. URL: http://www.minagro.gov.ua/node/7644 (дата звернення 18.11.2018)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.